Wprowadzenie do marketingu – szkolenie ekonomistów z klasy ITE

Wprowadzenie do marketingu – szkolenie ekonomistów z klasy ITE

W dniu 18 listopada 2015 roku uczniowie klasy I TE, kształcący się w zawodzie technik- ekonomista, pojechali na lekcje przedmiotów zawodowych do największego centrum handlowego w województwie podkarpackim, czyli usytuowanej w centrum miasta Galerii Rzeszów.

Wyjazd zobrazował młodzieży praktyczne zastosowane podstawowych instrumentów marketingu w działalności przedsiębiorstw. Marketing jest to dział, który przez proces wymiany zmierza do zaspokojenia potrzeb i życzeń konsumentów. Podczas kursu, który odbywał się w centrum handlowym, uczniowie utrwalili wiedzę teoretyczną na temat instrumentów marketingu, którymi są: produkt, cena, dystrybucja i promocja. Obserwowali, w jaki sposób podporządkowywane są wszystkie działania w sferze produkcji i obrotu życzeniom finalnego odbiorcy. Podopieczni, podczas indywidualnego zwiedzania galerii, analizowali produkty pod kątem ich zdolności zachęcania do zakupu. Niektórzy ulegli sile tego oddziaływania i zakupili różnego rodzaju towary: spódnice, bluzy , sukienki, książki itd. Okazało się, że najważniejszym wyznacznikiem tych decyzji była cena artykułu. Na poszczególnych stoiskach można było nabyć posezonowe towary, po promocyjnych cenach. Wszystkich kusiły piękne wystawy sklepów, z różnej branży, za pomocą których firmy dostarczają swoje produkty do finalnych odbiorców, dobierając odpowiedni sposób dystrybucji. Przepiękny wystrój galerii informował klientów o nadchodzących świętach. Wszyscy zauważyli, że jest to miejsce, w którym towar wprowadzany jest na rynek konsumencki w odpowiedni sposób, czyli z zachowaniem wszystkich zasad obowiązujących w marketingu.

Uczestnicy szkolenia poznawali środki i formy reklamy. Przed projekcją filmu, podczas wyświetlania bloku reklamowego, wszyscy dopasowywali różne techniki reklamowe wykorzystane w spotach reklamowych. Każdy zaobserwował, że reklama kinowa za pomocą dźwięku, koloru i ruchu działa jednocześnie na zmysł wzroku i słuchu. Reklamowane produkty były prezentowane w trakcie działania, konsumowania oraz w różnych sytuacjach, bardzo atrakcyjnych dla odbiorcy.

Na pewno wśród uczniów klasy I TE jest wiele osób, które w przyszłości będą specjalistami od marketingu. Badania wykazują, że to jeden z bardziej pożądanych i popularnych zawodów na rynku pracy.

Wychowawca klasy ITE

Maria Bazan