W dniach 28 – 30 05.2018 roku klasa 1 Technikum Ekonomicznego z wychowawczynią Małgorzatą Borkowską i Panią Iwoną Karakułą-Stadnik pojechała zwiedzić Wyżynę Krakowsko-Częstochowską.

Miejsce jest tak niezwykłe, zachwycające malowniczymi dolinkami, skalnymi ostańcami, tajemniczymi grotami i imponującą architekturą dawnych zamków warownych. Kusi też miejscami, których próżno szukać gdzie indziej. Odwiedziliśmy najpiękniejsze z nich: Gród Birów, Zamek Ogrodzieniec, Zamek w Pilczy, Pustynię Błędowską, Pieskową Skałę, Ojcowski Park Narodowy, Jaskinię Łokietka, zobaczyliśmy piękno krajobrazu idąc szlakiem Doliny Prądnika, wąwozem Ciasne Skałki i oczywiście podziwialiśmy Maczugę Herkulesa.

Ponadto podczas wycieczki mieliśmy cenną lekcję historii – wizytę w Miejscu Pamięci Auschwitz-Birkenau. To przejście przez autentyczny teren byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady było dla nas ważnym osobistym doświadczeniem.

Zobaczyliśmy też historię solnego górnictwa, piękno solnych komór i wspaniałych geologicznych formacji w Kopalni Soli w Bochni oraz odwiedziliśmy miejsce kultu religijnego – Bazylikę w Łagiewnikach.

Po męczącym wysiłku wieczorem odprężyliśmy się przy ognisku. Ta wycieczka zintegrowała naszą klasę, pozwoliła lepiej się poznać i oderwać od codzienności. To był wspaniały wyjazd.