Obóz wędrowny klasy 1WS

W dniach 23 – 27.05.2017r. klasa I WS udała się na obóz wędrowny wraz z wychowawcą Rafałem Tuleja oraz opiekunami Ks. Wacławem Zygarowiczem i Stanisławem Kosakowskim.

Po 8 – godzinnej podróży autobusem wyruszyliśmy na kolejny z naszych szczytów – Śnieżnik. Droga minęła nam przyjemnie i bardzo szybko. Po dotarciu na szczyt odpoczywaliśmy po wędrówce zachwycając się pięknym widokiem polskich gór oraz robiąc pamiątkowe zdjęcia. Kiedy żwawym krokiem zeszliśmy z góry i zakwaterowaliśmy się w pensjonacie ,, Gigant “. Wieczorem odbyło się integracyjne ognisko, na którym wspólnie spędziliśmy czas jedząc, rozmawiając i świetnie się bawiąc. Następnego dnia wyjechaliśmy, aby zwiedzić twierdze Kłodzko. Nie była to kolejna lekcja historii. To przygoda z historią, ciekawe legendy, niezwykli bohaterowie i żołnierze opowiadana przez przewodnika z drobną nutą humoru. Maszerowaliśmy przez ciemny, wąski labirynt. Słyszane tam niekiedy głosy, gasnące momentami światło, chłód korytarzy tworzyły aurę grozy i tajemniczości. Było super! Po zwiedzeniu twierdzy udaliśmy się na Szczeliniec. Droga prowadząca do niego składała się z ponad 900 schodów. Po dotarciu do schroniska w grupkach udaliśmy się ma 40 minutową wędrówkę po skałach. Widoków i niesamowitego klimatu tego miejsca długo nie zapomnimy. Po dniu pełnym wrażeń nasz czas wolny w pensjonacie spędziliśmy aktywnie. Graliśmy w piłkę, bilarda, tenisa stołowego, oglądaliśmy filmy i uczestniczyliśmy we Mszy Świętej. Trzeciego dnia zmobilizowani wyruszyliśmy, aby zdobyć nasz kolejny szczyt – Śnieżkę. Jest to najwyższy szczyt Karkonoszy i Sudetów. Pogoda była piękna. Wchodząc, spotkaliśmy wielu turystów zarażonych tą samą pasją co my, czyli wędrówką po górach. Widoki ze Śnieżki zapierały dech w piersi. Zachwyceni zakończyliśmy dzień trzeci zasypiając z uśmiechem na ustach i wielką satysfakcją.

Czwarty, a zarazem ostatni dzień naszego obozu rozpoczęliśmy wyprawą na Zamek Książ. Tam pani przewodnik odkryła przed nami miejsce spotkań koronowanych głów, w którym historia arystokratycznego rodu von Hochberg przeplata się z tajemnicami II wojny światowej. Po zakończonym zwiedzaniu wyruszyliśmy autokarem do domu zadowoleni, pełni wrażeń i nowych doświadczeń.