Warsztaty dziennikarskie. Klasa 2i - klasą akademicką na Uniwersytecie Rzeszowskim - ZSL Leżajsk
Warsztaty dziennikarskie. Klasa 2i – klasą akademicką na Uniwersytecie Rzeszowskim

Warsztaty dziennikarskie. Klasa 2i – klasą akademicką na Uniwersytecie Rzeszowskim

Dnia 17 listopada 2017 roku na Uniwersytecie Rzeszowskim odbyły się kolejne zajęcia dla uczniów drugiej klasy humanistyczno – medialnej.

Tym razem wykłady poprowadziła mgr. Małgorzata Bożek na temat telewizji. Na wstępie pani profesor wprowadziła grupę w treści związane z szerokim pojęciem telewizji. Opowiedziała o jej początkach i wielu ciekawostkach z nią związanych. Uczniowie dowiedzieli się jak powstaje i z czego składa się film, a także jak mają wyglądać odpowiednie kadry, ujęcia i sceny. Jedną z przydatniejszych informacji jaką klasa uzyskała, było poznanie poszczególnych kadrów telewizyjnych. Wykładowczyni dokładnie omówiła każdy element, jednocześnie uświadamiając klasę, które ujęcia są odpowiednie do danych sytuacji.

Grupa dowiedziała się również, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, a na co uważać w świecie mass mediów oraz jakimi cechami powinna odznaczać się osoba pracująca w świecie telewizji. Po dużej dawce teorii mgr. Małgorzata Bożek przygotowała dla uczniów projekcję krótkometrażowego filmu dokumentalnego pt. „Wizja” Marcela Łozińskiego z 1974 roku. Ekranizacja miała na celu ukazanie sposobu, w jaki można grać na uczuciach ludzkich poprzez zadawanie często trudnych, osobistych a zarazem bezpośrednich pytań. Ostatnim elementem wykładów, była wizyta czwórki zaproszonych przez panią profesor studentów trzeciego roku dziennikarstwa. Klasa została podzielona na cztery kilkuosobowe grupy, a każda z nich miała za zadanie wymyślić własny scenariusz, w którym ukazane będą emocje i uczucia osoby grającej. Studenci byli poprzydzielani do grup i pełnili w nich role operatorów kamer.

Na koniec zajęć nagrane sceny zostały wyświetlone, a pani profesor wszystkich bez wyjątku pochwaliła za wspaniałe prace. Dzięki temu ćwiczeniu oraz wcześniejszym informacjom uczniowie zdobyli doświadczenie, które będą mogli wykorzystać w przyszłości. Klasa spędziła mile i pożytecznie czas, a co najważniejsze rozwijała swoje zainteresowania.

Wiktoria Dąbrowicz kl. 2i