Warsztaty językowe w Londynie – Londyn i bajkowa Anglia

Każdego roku młodzież naszej szkoły ma rozliczne możliwości wyjazdów zagranicznych, aby nie tylko pozwiedzać nowe miejsca, ale przede wszystkim sprawdzić i doskonalić swoje umiejętności językowe. Z takiej właśnie szansy skorzystała grupa 41 uczniów, którzy w dniach 3 – 8 czerwca 2019r spędzili aktywnie czas w Anglii ćwicząc swój język angielski i zwiedzając najpiękniejsze miasta.

Pierwszy dzień naszego pobytu w Anglii rozpoczął się od przyjazdu promem do Dover, gdzie przywitały na zachwycające białe klify. Przeprawa promowa też była całkiem fajnym doświadczeniem, gdyż oprócz podziwiania wspaniałych widoków z górnego pokładu, można było pierwszy raz sprawdzić swój angielski zamawiając posiłek w restauracjach znajdujących się na promie, czy wsłuchując się w liczne podawane informacje. Po przejściu do naszego autokaru udaliśmy się do Londynu, gdzie przywitała nas typowa angielska pogoda – wiatr, deszcz i niska temperatura. Jednakże to wcale nie zniechęciło nas do zwiedzania, więc rozpoczęliśmy od Greenwich, gdzie mieliśmy okazję pospacerować po parku obok Południka „0” i Królewskiego Obserwatorium, oraz zwiedzić Muzeum Morskie. Następnie przepłynęliśmy statkiem po Tamizie i udaliśmy się do London Eye, gdzie z kapsuł tego słynnego koła mogliśmy zobaczyć całą panoramę Londynu. Mimo brzydkiej pogody, widoki były niesamowite. Wieczorem spotkaliśmy się z naszymi rodzinami goszczącymi, które zabrały nas do swoich domów. Od tej pory to właśnie z nimi spędzaliśmy wieczory i poranki na wspólnych posiłkach i rozmowach.

Kolejny dzień rozpoczął się od wycieczki do Cambridge. Spacer po urokliwym miasteczku uniwersyteckim w połączeniu ze słoneczną pogodą zrobił na nas duże wrażenie. Mieliśmy możliwość wejścia do King’s College i obejrzenia uniwersytetu od środka, oraz przeszliśmy przez Silver Street z widokiem na Most Matematyczny, King’s Parade, Senate House – miejsca wręczania dyplomów, Trinity College, St. John’s College i Round Church. Po tych wszystkich wrażeniach wróciliśmy do Londynu, aby zwiedzić Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s. Tam wykonaliśmy rozliczne zdjęcia ze znanymi osobistościami ze świata filmu, muzyki i polityki, a raczej z ich woskowymi figurami łudząco przypominającymi oryginały.

Kolejny dzień znowu przywitał nas piękną pogodą, więc tym chętniej wyruszyliśmy do Leeds Castle. Zwiedziliśmy pochodzący z XII wieku przepiękny zamek, otoczony niesamowitymi ogrodami z labiryntem i ptaszarnią. Następnie pojechaliśmy do Canterbury, gdzie spacerowaliśmy ulicami tego uroczego miasteczka, będącego jednym z najstarszych miast Anglii. Tutaj również zwiedziliśmy Katedrę Canterbury – najważniejszą świątynię kościoła anglikańskiego.

Ostatni dzień do zwiedzanie Londynu, ale przed tym, zaraz po śniadaniu, pożegnaliśmy się z goszczącymi nas rodzinami i podziękowaliśmy za mile spędzony czas. Słynnym czerwonym autobusem pojechaliśmy do Westministeru. Przeszliśmy po Westministerze obok Gmachów Parlamentu, Big Ben’a i Opactwa Westminister. Następnie udaliśmy się na spacer przez Park Św. Jakuba do Pałacu Buckingham, gdzie mieliśmy szansę obejrzeć zmianę warty, co zrobiło na nas wszystkich ogromne wrażenie. Po tych emocjach poszliśmy na Plac Trafalgar, do Covent Garden, na Leicester Square i Piccadilly Circus. Przemieszczając się po Londynie mieliśmy okazję skorzystać ze środków komunikacji publicznej – metra i wspomnianego już słynnego „double-decker bus” czyli czerwonego autobusu będącego symbolem Londynu.

Dziękujemy firmie Atas Kraków za zorganizowanie tego niezwykłego wyjazdu, oraz naszej Pani Przewodnik Annie Kani za tak wiele ciekawych informacji dotyczących zwiedzanych miejsc.

Koordynatorzy wyjazdu: Anna Mielniczek, Barbara Frącek, Jacek Brzuzan.