Wspomnienia z pobytu w Chatillon na praktykach zagranicznych (11 – 24 listopada 2018r.)

„Młodzież z ZSL w Leżajsku aktywnie podnosi swoje kompetencje” to projekt, który umożliwił wyjazd na praktyki zawodowe 41 uczniom z klas 3 TE oraz 3 TL do słonecznej Italii.  Opiekunami grupy wyjazdowej byli p. Joanna Burek, p. Danuta Drążek, p. Elżbieta Jużyniec i ks. Dariusz Wojnar. Mimo długiej podróży, która trwała aż 23 godziny, dojechaliśmy zmęczeni, ale uśmiechnięci do naszego tymczasowego miejsca zamieszkania w miejscowości Chatillon. Hotel Rendez Vous trzy gwiazdkowy zrobił na nas wrażenie komfortem i fachową obsługą. Okolica okazała się przepiękna, góry oraz rześkie powietrze, dawały nam motywację do wypełniania swoich zadań zawodowych. W ramach praktyk zapoznaliśmy się z infrastrukturą lotniska Mediolan – Malpensa, Mediolan – Bergamo oraz ośrodkiem narciarskim w Aoście.  Oprócz pracy zobaczyliśmy wiele miejsc. Odwiedziliśmy stolicę regionu, czyli Aostę, a także Mediolan, Turyn, Lazurowe Wybrzeże oraz okolice. Turyn pokazał nam starożytne piękno Egiptu oraz niesamowite wyroby na targach czekolady. Mediolan jako stolica mody, ukazał nam kolekcję ubrań znanych projektantów oraz piękne i majestatyczne budynki. Lazurowe Wybrzeże oczarowało nas swoimi plażami oraz morską bryzą. Tak minął nam pierwszy tydzień naszej pracy. Kolejne dni były dla nas bardziej pracowite ze względu na szkolenie z oprogramowania MS Excel. Szkolenie to było prowadzone przez specjalistów, którzy wykonują na co dzień podobne zadania w swoich działalnościach gospodarczych. Oprócz tego poznaliśmy infrastrukturę firmy SAVIO oraz portu lotniczego Mediolan – Linate. W ostatnie dni naszych praktyk, odwiedziliśmy górski szczyt Matterhorn, położony na granicy Szwajcarsko – Włoskiej w Alpach Zachodnich o wysokości 4 478 m n.p.m. Przeżycia z wjazdu kolejką i niesamowite widoki, które ujrzeliśmy, pozostaną na długi czas w naszej pamięci. Organizatorzy wprowadzili nas w nastrój Italii, poprzez włoski wieczór. Wspaniała ludowa muzyka, śpiew oraz wykwintne dania, ukazały nam tradycje tutejszego regionu. Na koniec zwiedziliśmy miasto na wodzie tj. Wenecję. Gondole przepływające przez miasto były dla nas cudownym i niecodziennym widokiem. Nastał czas rozstania się z tym cudownym miastem, powrotu do naszych autokarów oraz odjazdu do domu. Cały ten pobyt był dla nas cudownym przeżyciem. Takich samych wrażeń życzymy także następnej grupie z naszej szkoły, która wyruszy na zagraniczne praktyki i pogłębi swoją wiedzę w zawodzie, którego się uczy.