Wycieczka klas Technikum do Trójmiasta

W dniach od 8 do 11 maja 2023 r. uczniowie klas Technikum Nr 2 uczestniczyli w wycieczce turystyczno-edukacyjnej do Trójmiasta.

Wyruszyliśmy o północy, żeby wykorzystać każdą godzinę tych czterech dni, które wspólnie zaplanowaliśmy. Wcześnie rano dotarliśmy do Malborka, gdzie zwiedziliśmy najpotężniejszą twierdzę średniowiecznej Europy. Ten malowniczo usytuowany nad Nogatem kompleks trzech zamków, przez 150 lat był stolicą państwa krzyżackiego.  Wyruszyliśmy zielonym szlakiem, podziwiając piękno, architekturę i monumentalny charakter zamku. Przewodnicy przybliżyli nam historię tego miejsca i jego znaczenie w średniowiecznej Europie. Po kilku pamiątkowych zdjęciach wyruszyliśmy do celu naszej podróży – Trójmiasta.

Po zakwaterowaniu wyruszyliśmy na pierwsze spotkanie z Gdańskiem. Góra Gradowa, Starówka, Pomnik Neptuna, imponujące wybrzeże Mołtawy oraz przepiękne Muzeum Bursztynu to najważniejsze w tym dniu punkty programu wycieczki.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od Westerplatte, półwyspu przy ujściu Martwej Wisły do Zatoki Gdańskiej. Jest to miejsce – symbol wybuchu II wojny światowej. W dniach 1–7 września 1939 miała tam miejsce obrona półwyspu pod dowództwem mjr. Henryka Sucharskiego.

Kolejny etap naszej wycieczki to miejsce ważne dla każdego logistyka i spedytora – Baltic Hub – Terminal Kontenerowy DCT w Gdańsku. Port w Gdańsku to jeden z największych bałtyckich portów, jego powierzchnia obejmuje 3248 ha lądu, a łączna długość nabrzeży wynosi 23 700 m. W północnej części portu mogą być przyjmowane największe statki, jakie pływają po Morzu Bałtyckim. Terminal obsługuje rocznie ponad 620 statków, w tym 100 największych kontenerowców świata.

Popołudnie spędziliśmy w towarzystwie profesjonalnego i entuzjastycznego przewodnika, który szczegółowo zapoznał nas z najpiękniejszymi i najciekawszymi zakątkami Gdańska – od Pomnika Neptuna aż do Stoczni Gdańskiej. W pełnym słońcu zachwycaliśmy się tym pięknym miastem, którego historia jest bogata i niesamowita. Wieczór spędziliśmy na plaży w Brzeźnie, obserwując uroki natury i zachód słońca.

Następny dzień to czas relaksu – wycieczka po Półwyspie Helskim. Cały dzień spędziliśmy w Helu, mieście, które znajduje się na początku lub, jak mówią niektórzy, końcu Polski. Odwiedziliśmy Fokarium, Galerię Rzeźby Kaszubskiej, a przede wszystkim odpoczywaliśmy, plażowaliśmy i graliśmy w piłkę. Był to dla nas ważny czas, przeznaczony na integrację, zabawę i wypoczynek.

Ostatni dzień naszego pobytu to zwiedzanie Archikatedry Oliwskiej wraz z otaczającym ją parkiem, a następnie wyjazd do Gdyni. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wejścia na Kamienną Górę, na której punkt widokowy prezentuje przepiękną panoramę Gdyni – zarówno na morze, jak i na miasto. Dużą atrakcją tego dnia był spacer przez Skwer Kościuszki i jego przedłużenie – Molo Południowe w Gdyni. Zobaczyliśmy statek-muzeum „Dar Pomorza”, okręt-muzeum ORP „Błyskawica”, statek piracki oraz najpiękniejszą plażę Trójmiasta: szeroką, czystą, piaszczystą z łagodnym zejściem do morza.

Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną, czekała nas długa podróż z północy na południe Polski.

To była wspaniała wycieczka, pełna atrakcji i ciekawych miejsc, pozwalająca zarówno na relaks, jak i elementy dydaktyczne: historyczne, logistyczne i przyrodnicze.