Wyjazd do Londynu i południowej Anglii

W dniach 5 – 11 czerwca 2017 roku, 40 uczniów naszej szkoły wzięło udział w wyjeździe do Londynu i południowej Anglii, aby nie tylko zwiedzić niezwykłe miejsca, ale przede wszystkim sprawdzić i udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego.

Wyruszyliśmy 5.06 (poniedziałek) o godzinie 7:00 i po długiej podróży autokarem, dotarliśmy do Calais we Francji, skąd rozpoczęliśmy przeprawę promem do Dover. Nieoczekiwanie ta część podróży okazała się najtrudniejsza. Wzburzone morze wydłużyło nasz przejazd o ponad 2 godziny, a wszyscy wrażliwi na podróż morską ciężko znieśli tę przeprawę. W końcu udało się i dotarliśmy do Dover, gdzie przywitała nas typowa angielska pogoda. Niezrażeni niepowodzeniami wyruszyliśmy do Londynu. Tu zrobiliśmy sobie długi spacer z naszym przewodnikiem Panem Andrzejem Wnękiem, który oprowadził nas po Westministerze, obok Gmachów Parlamentu, Big Ben’a, po Parku Św. Jakuba i obok Pałacu Backingham. Przy każdym z tych miejsc mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy przekazanych nam przez pana przewodnika. Następnie udaliśmy się na plac Trafalgar i Piccadilly Circus, gdzie mogliśmy skorzystać z chwili wolnego czasu, aby skosztować lokalnej kuchni i podziwiać niezwykłe budynki tej części Londynu. Wieczorem spotkaliśmy się z goszczącymi nas rodzinami brytyjskimi, które zabrały nas do swoich domów. Z nimi spędzaliśmy wieczory i poranki, spożywając wspólnie posiłki i rozmawiając.

Trzeci dzień to wycieczka do Brighton-malowniczego nadmorskiego miasteczka, gdzie spędziliśmy czas na plaży i spacerując po molo. Wyjechaliśmy również kolejką British Airways i360, aby z góry podziwiać panoramę całego miasta. Następnie przeszliśmy do Pawilonu Królewskiego, którego komnaty zrobiły na nas duże wrażenie.

Czwarty dzień to zwiedzanie dwóch zamków – Windsor i Hampton Court, w których podziwialiśmy nie tylko rezydencje królów angielskich, ale również zapierające dech w piersiach ogrody.
Kolejny dzień to wyprawa do Oxfordu: spacer po mieście i wizyta w Christ Church College zrobiły na nas duże wrażenie. Mogliśmy również zobaczyć tutaj St. John’s College, ogrody, bibliotekę Bodleian i teatr Sheldonian – miejsce wręczania dyplomów studentom. Z Oxfordu pojechaliśmy do Londynu, aby zwiedzieć Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Nauki oraz Muzeum Victorii i Alberta.

Ostatni dzień to powrót do Londynu. Rano pożegnaliśmy się z goszczącymi nas rodzinami i wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie stolicy Anglii. Przejazd London Eye pozwolił nam zobaczyć panoramę całego miasta. Następnie udaliśmy się do Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s, gdzie spędziliśmy 2 godziny robiąc zdjęcia, poznając historię Anglii i biorąc udział w wielu atrakcjach tego niezwykłego miejsca. Po tych wszystkich wrażeniach wsiedliśmy do naszego autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, gdzie dotarliśmy bezpiecznie wieczorem w niedzielę 17 czerwca.

Dziękujemy firmie Atas z Krakowa, za zorganizowanie tego wyjazdu oraz Panu Dyrektorowi Zbigniewowi Trębaczowi za finansowe wsparcie naszego projektu.

Organizatorzy z ramienia szkoły: Anna Mielniczek, Barbara Frącek i Jacek Brzuzan.