Cesarski Wiedeń – relacja z wycieczki

Dzień 1

Naszą podróż rozpoczęliśmy 25.03. o 4.00 nad ranem. W południe dotarliśmy do Wiednia i od razu zaczęliśmy zwiedzanie. Najpierw przejechaliśmy przez tzw. Ring – który jest symbolem miasta i reprezentacyjną ulicą stolicy Austrii. Następnie udaliśmy się pod dom Hundertwassera, który był architektem, malarzem i aktywistą ekologicznym. Stworzył w centrum Wiednia rajską wyspę, gdzie natura stała się pełnoprawnym sąsiadem człowieka. Ten niebanalny artysta pozostawił po sobie dzieła pełne krzywizn w formie. Potem przespacerowaliśmy się po wiedeńskiej starówce, zwiedziliśmy piękną Katedrę św. Szczepana oraz deptaki Graben i Kohlmarkt. Zobaczyliśmy również pałac Hofburg, pomnik Marii Teresy, Parlament, Ratusz, Operę oraz Belveder i jego piękne ogrody.

Dzień 2

W drugim dniu zwiedziliśmy Pałac Schönbrunn z ogrodami –  dawną rezydencję letnią rodziny cesarskiej, która uważana jest za jeden z najpiękniejszych budynków w stylu barokowym w Europie. Pałac zrobił na nas przeogromne wrażenie. Ostatnim punktem programu w tym dniu był Prater – tradycyjne i klimatyczne wesołe miasteczko. Główną atrakcją jest tam Riesenrad – diabelski młyn, wzniesiony w 1897r. oraz muzeum figur woskowych Madame Tussauds.

Dzień 3

Przed powrotem do Polski udaliśmy się na wzgórze Kahlenberg. Przejechaliśmy przez Grinzing – które słynie z małych lokalnych winiarni. Jest to również nieformalna dzielnica Wiednia. Kahlenberg (Łysa Góra) jest wzgórzem położonym na wysokości 484 m. n.p.m na terenie Lasu Wiedeńskiego. Miejsce to odegrało ważną rolę w XVII w. za sprawą Odsieczy Wiedeńskiej w 1683r. Obecnie jest to Sanktuarium Jana III Sobieskiego, który wybawił Wiedeń oraz całą Europę przed groźbą najazdu tureckiego.

Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych przeżyć i wrażeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Podróż powrotna minęła szybko i bezpiecznie, wróciliśy zmęczeni, ale zadowoleni oprócz pamiątek przywieźliśmy fantastyczne wspomnienia.

Za nieocenioną pomoc w opiece nad młodzieżą dziękuję Pani A. Dubiel, E. Kwitkowskiej oraz Panu M. Tenerowiczowi

Aleksandra Kurowska

“Wycieczka do Wiednia zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Szczególnie spodobał mi się Pałac Schönbrunn będący dawną rezydencją rodziny cesarskiej Habsburgów. Wizyta w parku rozrywki dostarczyła dużego dreszczyku emocji. Warte zobaczenia było też muzeum figur woskowych Madame Tussauds, gdzie oprócz postaci historycznych królowały gwiazdy show-biznesu. Wycieczka była super. Wyrazy uznania dla Pani A. Kurowskiej za dobrą organizację” .

Natalia Dziwota 3b

” Wyjazd szkolny do Wiednia z pewnością będzie niezapomnianym doświadczeniem, które otworzyło nam oczy na bogactwo kulturowe tego miasta. Dzięki doskonałej organizacji Pani A. Kurowskiej każdy dzień był pełen fascynujących wrażeń. Zaangażowanie oraz profesjonalizm wszystkich opiekunów i przewodnika sprawiły, że podróż stała się nie tylko pouczającą lekcją historii, ale również przyjemnym wspomnieniem, które będziemy nosić w sercach przez wiele lat”.

Robert Murzyn 2e

“Wycieczka do Wiednia była niesamowita! Nie tylko podziwialiśmy piękne zabytki, ale także świetnie się bawiliśmy przy fajnych atrakcjach. To miejsce ma naprawdę wiele do zaoferowania dla turystów i z pewnością chętnie tam wrócę”.

Antek Tutka 1b

” Wiedeń to niezwykle malownicze miasto. Mieliśmy okazję zobaczyć wiedeńską architekturę, m. inn. Pałac Schönbrunn oraz poznać historię Wiednia”.