Chrobry na warsztatach językowych w Londynie

Zespół Szkół Licealnych w Leżajsku to szkoła, które oferuje swoim uczniom wiele możliwości edukacyjnych. Jedną z nich są warsztaty językowe w Londynie. W tym roku wyjazd ten odbył się w dwóch grupach w dniach 12 – 17 września (I grupa) i 19 – 24 września (II grupa). Łącznie z warsztatów skorzystała grupa 97 uczniów, a każdy dzień przyniósł nowe wrażenia i doświadczenia. Oprócz zwiedzania wielu niezwykłych miejsc, młodzież miała przede wszystkim możliwość sprawdzenia swoich umiejętności językowych w codziennych sytuacjach: na zakupach, w restauracji, ale przede wszystkim podczas rozmów z goszczącymi nas rodzinami brytyjskimi.

Każdy dzień to inne miejsce. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Londyn. Rozpoczęliśmy od słynnego Muzeum Brytyjskiego, największego muzeum Wielkiej Brytanii i jednego z największych na świecie. Następnie zobaczyliśmy budynek parlamentu ze słynną wieżą zegarową Big Ben oraz położoną w pobliżu katedrę Westminister. Spacerowaliśmy po St. James’s Park, skąd udaliśmy się pod Buckingham Palace. Zobaczyliśmy również Piccadilly Circus, Leicester Square i Covent Garden. Naszą wędrówkę po Londynie skończyliśmy w sercu miasta – Trafalgar Square. Wieczorem spotkaliśmy się z goszczącymi nas rodzinami i wraz z nimi udaliśmy się do ich domów na kolację.

Kolejny dzień przywitał nas piękną pogodą, więc tym chętniej wyruszyliśmy do Leeds Castle. Zwiedziliśmy pochodzący z XII wieku zamek otoczony niesamowitymi ogrodami z labiryntem i ptaszarnią. Następnie pojechaliśmy do Canterbury, gdzie spacerowaliśmy ulicami tego uroczego miasteczka, będącego jednym z najstarszych miast Anglii. Tutaj również zwiedziliśmy Katedrę Canterbury – najważniejszą świątynię kościoła anglikańskiego.

Czwartkowy poranek to długa podróż ulicami zatłoczonego Londynu, aż w końcu dotarliśmy na Baker Street do muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Każdy z nas znalazł tu coś dla siebie. Robiliśmy zdjęcia z figurami gwiazd filmu, muzyki, sportu oraz polityków i członków rodziny królewskiej. Odbyliśmy podróż w czasie i z wagoników kolejki obserwowaliśmy jak zmieniał się Londyn na przełomie dziejów. W kinie 4D obejrzeliśmy super bohaterów uniwersum Marvela, a następnie pojechaliśmy do Cambridge, gdzie załapaliśmy się na Open Day dla kandydatów na studentów pierwszego roku. Odwiedziliśmy kolegia King’s College, Trinity College, Corpus Christi i Clare College.

W piątkowy poranek pożegnaliśmy się z rodzinami goszczącymi i udaliśmy się do centrum Londynu. Victoria Station, jedna z głównych stacji kolejowych w Londynie, zrobiła na nas wszystkich wrażenie, podobnie jak King’s Cross Station i peron 9¾ ze słynnym sklepem Harrego Pottera. Gdy dotarliśmy do Londynu, pierwszym punktem na trasie zwiedzania była twierdza Tower of London i Tower Bridge. Stamtąd udaliśmy się do dzielnicy Westminster do London Eye, aby podziwiać stolicę Anglii z wysokości 135 metrów. Następnie katamaran zabrał nas do Greenwich, gdzie stanęliśmy na południku zerowym i skąd mogliśmy podziwiać panoramę Londynu. W Greenwich zakończyła się nasza angielska przygoda i około godziny 16 udaliśmy się w podróż powrotną do Leżajska.