Klasa I TE na trzydniowej wycieczce w Krynicy

Uczniowie klasy 1TE wraz z nauczycielami Panią Danutą Drążek, Urszulą Grzywną i Panem Tadeuszem Konnakiem w dniach 31 maja do 2 czerwca przebywali na wycieczce w Krynicy.

Pierwszy dzień spędziliśmy bardzo aktywnie wchodząc na Górę Parkową, gdzie udało nam się odnaleźć i napić się wody ze Źródełka Miłości. Odwiedziliśmy także Główną Pijalnię Wód w Krynicy, kosztując wód leczniczych, a Julia usiadła i zagrała nam na fortepianie. Wieczorem spacerowaliśmy po deptaku krynickim, słuchaliśmy tam koncertu, a później piekliśmy kiełbaski na ognisku i tańczyliśmy belgijkę przy naszym Ośrodku Wypoczynkowym Baśka.

Nasz drugi dzień zaczął się od wyjazdu do Muszyny. Tam zwiedzaliśmy Muszyńskie Ogrody Biblijne, gdzie Pani Przewodnik pięknie opowiadała nam o przedstawionych scenach; od ogrodu Eden do ogrodu Oliwnego. Później poznaliśmy historię Muszyny przedstawioną przez przewodnika w muszyńskim Ratuszu. Następnie zaczęła się niezapomniana przygoda w postaci spływu  pontonami rzeką Poprad. Wszyscy, pierwszy raz płynęliśmy pontonami. Pomimo różnych śmiesznych przygód podczas spływu, nie zniechęciliśmy się i chcielibyśmy jesienią pojechać na spływ kajakowy do Zwierzyńca. Płynąc Popradem, z lewej strony rzeki patrzyliśmy już na Słowację. Wieczorem oczywiście poszliśmy na deptak krynicki i na pokaz fontann a później zapaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski.

W ostatni dzień naszej wycieczki opuściliśmy już Ośrodek Wypoczynkowy i udaliśmy się najpierw do Powroźnika do zabytkowej cerkwi z 1604 r. wpisanej do zabytków UNESCO, której historię przedstawił nam przewodnik. Kolejny punkt naszej wycieczki to Ogrody Sensoryczne w Muszynie, gdzie na niewielkim wzniesieniu rozpościerał się prześliczny krajobraz na Dolinę Popradu, podziwialiśmy także piękne ogrody zapachu, dźwięku, Afrodyty i wiele innych. Alejki spacerowe, stawy, altanki, pozwoliły wypocząć w otoczeniu pięknej przyrody.

Następnie wraz z przewodnikiem, kolejką gondolową wjechaliśmy na Jaworzynę Krynicką (1114 m n.p.m.), z której z niemałymi przygodami, ale na wesoło, zeszliśmy o własnych siłach do autobusu.

Po drodze jeszcze McDonald’s i na 21.00 byliśmy w Leżajsku.

Cieszymy się, że wycieczka, pozostawiła po sobie wiele pięknych, niezapomnianych wrażeń i wspomnień, a wszystko przy pięknej, wymarzonej pogodzie podczas całego naszego pobytu.