„Kto ratuje jedno życie, jakby świat cały ratował”

Dnia 15 września klasa 3H w ramach edukacji polonistycznej oraz integracji wybrała się na wycieczkę do malowniczego Łańcuta pod opieką nauczycieli Bożeny Niemczyk oraz Moniki Łobodzińskiej – Zygmunt. Mieliśmy możliwość obejrzenia zamku w stylu barokowym oraz  bujnej roślinności wokół niego. Podczas pierwszego etapu wycieczki mogliśmy również spędzić przyjemnie czas w pobliskiej kawiarni. Następnie zwiedzaliśmy słynne muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej. Dowiedzieliśmy się o wielu zaskakujących oraz momentami przerażających wydarzeniach z ich życia. Zasłynęli oni z bohaterskiego czynu, jakim było uratowanie Żydów, co zasługuje na pochwałę oraz szacunek, ponieważ pomagając innych, sami zginęli bohaterską śmiercią. Przewodnik opowiadał różne ciekawostki, nawiązując do współczesnych czasów i wartości, które warto pielęgnować. Po zakończeniu zwiedzania muzeum, wybraliśmy się na cmentarz, aby zobaczyć pomnik rodziny Ulmów oraz do pobliskiego kościoła, gdzie znajduje się sarkofag z ich szczątkami. Po intensywnym i pełnym emocji zwiedzaniu bezpiecznie wróciliśmy do domu. Każdy uczestnik wycieczki był zadowolony oraz usatysfakcjonowany z wyjazdu, również z powodu słonecznej aury, która towarzyszyła nam podczas całego pobytu w Łańcucie oraz Markowej.