Pociągiem do Lublina

W pierwszych dniach czerwca 2022 uczniowie klas IA i IH z Zespołu Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku wraz z nauczycielami: Bogusławą Zygmunt, Bożeną Niemczyk i Moniką Łobodzińską – Zygmunt wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Lublina.

Po dwóch godzinach jazdy pociągiem dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki, jakim był Ogród Botaniczny przy UMCS w Lublinie. Było to idealne miejsce do odpoczynku. Mogliśmy podziwiać wiele gatunków roślin oraz aktywnie spędzić czas przy pięknej pogodzie. Wieczorem czekał nas pokaz świecących fontann, a także zakup pamiątek w okolicznych sklepikach.

Kolejnego dnia wycieczki było zwiedzanie zamku w Lublinie. Poznaliśmy ciekawą, choć tragiczną historię tego miejsca. Mogliśmy podziwiać wiele skarbów, eksponatów oraz wystaw z dawnych okresów. Głównym punktem zwiedzania była Kaplica świętej Trójcy, która jest jednym z najcenniejszych zabytków sztuki średniowiecznej w Polsce. Pani przewodnik w interesujący sposób opowiedziała o legendzie powstania miasta, freskach w kaplicy i obrazie przedstawiającym Jana Kochanowskiego.

Spacer po miasteczku studenckim zakończył nasz pobyt w województwie lubelskim. Wróciliśmy z uśmiechami na twarzy oraz miłymi wspomnieniami. Oto relacje niektórych uczestników wycieczki do Lublina:

„Uważam wycieczkę do Lublina za jedną z lepszych. Najbardziej zapadły mi w pamięć fontanny na starówce, które nocną porą były podświetlane” (Maksymilian z IH)

„Czas spędzony w ogrodzie botanicznym przyniósł mi wiele wrażeń I korzyści. Z wszystkich roślin, które tam zobaczyłem spodobały mi się przepiękne róże, hortensje… Zamek, który zwiedziliśmy był ogromny, a atmosfera panująca w środku bardzo przypominała średniowiecze. We wnętrzu zamku zwiedziliśmy muzeum z ciekawymi obrazami. Przy najbliższej okazji jeszcze raz pojadę do przepięknego miasta, jakim jest Lublin” (Mateusz z IH)