Polsko-francuska wideokonferencja z udziałem młodzieży

Polsko-francuska wideokonferencja z udziałem młodzieży

Polsko-francuska wideokonferencja z udziałem młodzieży z ZSL Leżajsk i Collège Carol Baur w Queretaro w Meksyku.

W dniu 12 lutego 2021 br., 15 osobowa grupa młodzieży z klasy językowej z Zespołu Szkół Licealnych uczestniczyła w wideokonferencji z młodzieżą ze szkoły Carol Baur w Queretaro w Meksyku. Koordynatorem projektu ze strony polskiej była Pani Edyta Łyko, nauczyciel języka francuskiego, natomiast ze strony meksykańskiej projekt koordynowali Pani Magdalena Czalo oraz Pan Riccardo Trujillo, nauczyciele języka francuskiego w Queretaro. Program spotkania został wcześniej starannie przygotowany przez Panie Magdalenę Czalo i Edytę Łyko.

Celem projektu było promowanie nauki języka francuskiego oraz prezentacja kraju, tradycji, kultury Polski i Meksyku. Warto nadmienić, iż podczas spotkania uczniowie posługiwali się językiem francuskim. Uczniowie naszej szkoły przygotowali prezentację multimedialną, w której przybliżyli swoim rówieśnikom nasz kraj. W prezentacji zostały przedstawione najpiękniejsze miasta Polski wraz z ich zabytkami: Kraków, Gdańsk, Wrocław, Zakopane, Warszawa…. Nie zabrakło również aspektów krajoznawczych, przyrodniczych i kulinarnych. Po prezentacji strony polskiej, zaprezentowali się uczniowie ze szkoły w Meksyku. Zobaczyliśmy największe atrakcje turystyczne Meksyku: Acapulco, Cancun oraz elementy kultury meksykańskiej: stroje, muzykę, ubiór, kuchnię, taniec i uroczystości.

Uczniowie z obydwu szkół mieli doskonałą okazję do doskonalenia swoich umiejętności nie tylko językowych. Od samego początku bardzo szybko nawiązali kontakt między sobą, bardzo kreatywnie i chętnie współpracowali.

Następnym punktem programu była wzajemna konwersacja oraz nauka podstawowych zwrotów w językach ojczystych, czyli w języku polskim i hiszpańskim. Na szczególną uwagę i pochwałę zasługuje grupa uczniów z klasy językowej, która doskonale poradziła sobie językowo, mimo iż języka francuskiego uczą się dopiero drugi rok. Młodzież chętnie zaangażowała się w ten projekt, a tym samym zobaczyła i przekonała się, że język francuski nie jest taki trudny.

Projekty o takim charakterze nie tylko służą doskonaleniu umiejętności językowych, kulturowych ale również sprzyjają poszerzaniu horyzontów, niwelują uprzedzenia oraz godnie promują nasz region i szkołę w świecie.

Edyta Łyko