Warsztaty Języka Angielskiego na Malcie

W dniach 31.05.2018 – 06.06.2018 grupa uczniów Zespołu Szkół Licealnych im. B. Chrobrego w Leżajsku wyjechała na warsztaty języka angielskiego na Maltę, wysepkę w basenie Morza Śródziemnego, gdzie szlifowała swoje umiejętności językowe najnowszą metodą – metodą imersji, czyli zanurzenia w języku.

Malta to idealne miejsce na doskonalenie języka angielskiego, gdyż, jako wieloletnia kolonia zamorska Wielkiej Brytanii do dziś zachowała ślady brytyjskich rządów takie jak lewostronny ruch uliczny, czerwone budki telefoniczne i pocztowe, system szkolnictwa a przede wszystkim język angielski, jako język urzędowy.

Uczniowie, więc doskonalili swoje umiejętności językowe na zajęciach z native speakerem w szkole językowej, podczas zwiedzania z anglojęzycznym przewodnikiem, w czasie rozmów z rówieśnikami z różnych stron świata a także z rodziną goszczącą podczas wspólnych śniadań i obiadokolacji oraz różnych sytuacji komunikacyjnych każdego dnia.

W czasie wolnym zwiedzaliśmy największe miasta wyspy takie jak obecną stolicę – Vallettę, która z 320 zabytkami została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO oraz dawną stolicę – Mdinę, średniowieczne miasto z wąskimi uliczkami, położone na wzgórzu, skąd roztacza się szeroki widok na wyspę. Podziwialiśmy urokliwe zatoczki z turkusową, krystalicznie czystą wodą i luksusowymi jachtami, łodziami i motorówkami.

Malta zachwyca śródziemnomorskim klimatem i z 300 dniami słonecznymi rocznie oferuje iście rajską pogodę i fantastyczne plaże, które również w wolnych czasie poznawaliśmy. Dodatkową atrakcją był rejs po zatokach stolicy –Valletty oraz rejs na sąsiednią wyspę – Comino oraz kąpiel i plażowanie na słynnej, malowniczej Blue Lagoon, której krystalicznie czyste, turkusowe wody, bogate w faunę morską uczyniły ją jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych Malty.

Pobyt na tej malowniczej wyspie to gwarancja niezapomnianych wrażeń.

Bogusława Kotwica

A tak pobyt wspominają uczniowie:
Naszą długo wyczekiwaną podróż na Maltę rozpoczęliśmy 30 maja i  przez kolejne 7 dni łączyliśmy naukę języka angielskiego w renomowanej maltańskiej szkole językowej IELS ze zwiedzaniem. Dodatkowo, mieszkanie u rodzin maltańskich dało nam niesamowitą okazję do ćwiczenia języka angielskiego w praktyce oraz do poznania codziennego życia lokalnej ludności. Ponadto zrozumieliśmy, że wyspa nie bez przyczyny nazywana jest kwintesencją wakacyjnego raju. Każdego dnia Malta zachwycała nas pięknem krajobrazów, cudowną pogodą oraz bogactwem historii i kultury. Wyjazd na warsztaty językowe na Maltę był niesamowitą przygodą, a zarazem doskonałą okazją do wypróbowania swoich umiejętności językowych. (Sylwia S.)

Malta jest dla mnie pięknym wspomnieniem. Bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w tej niesamowitej przygodzie i poznać tak niezwykłe miejsce. Każdy dzień na Malcie był dla mnie jak pierwszy. Cały czas na nowo odkrywałam te uliczki, zabytki i historię. Nie zapomnę nigdy tych wspaniałych widoków, nowych przyjaciół oraz doświadczenia jakie tam zdobyłam. (Sylwia K.)