Warsztaty w Wielkiej Brytanii

W dniach 11 – 18 września 2015 r. udaliśmy się na wycieczkę do krainy Albionu, czyli Wielkiej Brytanii. Po załadowaniu zadziwiająco dużej ilości bagażu wsiedliśmy do autobusu. Jechaliśmy mijając po drodze kilka państw: Niemcy, Holandię, Belgię oraz Francję. W ten sposób, około czwartej nad ranem dojechaliśmy do Calais. Stamtąd, po dokładnej kontroli naszego autokaru i pierwszym „Hello” od celników, wyruszyliśmy promem do celu naszej podróży – Wielkiej Brytanii.

Naszym pierwszym przystankiem był dobrze znany punkt widokowy The London Eye. Mogliśmy stamtąd podziwiać panoramę całego Londynu. Następnym punktem naszej wizyty w nieco pochmurnym Londynie był budynek parlamentu ze słynną wieżą zegarową „Big Ben”. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć mogliśmy podziwiać przepiękną katedrę Westminster Abbey, znaną jako miejsce koronacji królów i królowych Zjednoczonego Królestwa jak również ślubów i pogrzebów członków rodziny królewskiej. Po krótkim spacerze mieliśmy okazję zobaczenia zmianę warty Gwardii Królewskiej przed Pałacem Buckingham, zatłoczony turystami plac Piccadilly Circus ze słynnym neonem reklamowym oraz West End, miejsce znane z licznych teatrów i kin. Nasz spacer po Londynie zakończył się na placu Trafalgar, skąd metrem udaliśmy się do Tower Hill, miejsca znanego
z twierdzy Tower i słynnego mostu Tower Bridge. Stamtąd, mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę nowoczesnej części Londynu the City, znanej jako finansowa stolica Europy. Pierwszy dzień pobytu zwięczyło spotkanie z goszczącymi nas rodzinami, które przyjęły nas bardzo gorąco.

Następny dzień spędziliśmy w Windsorze, gdzie mieliśmy okazję zajrzeć do apartamentów królewskich, podziwiać miejsca, w których Królowa Elżbieta II udziela audiencji przywódcom państwowym. Zamek Windsor poraził nas swoim pięknem i majestatem;  jest największym zamieszkałym zamkiem świata. Z Windsoru udaliśmy się w kierunku Hampton Court, ulubionego miejsca Henryka VIII, gdzie chętnie przyjeżdżał na polowania. Historię zamku przybliżył nam Graham, nauczyciel historii, który w niezwykle malowniczy sposób opowiadał o życiu dworskim w czasach Henryka VIII. W przepięknych, stylowych ogrodach pałacu mieliśmy również okazję zajrzeć do zawiłego labiryntu, z którego dość trudno było znaleźć wyjście.

Brighton, nadmorska miejscowość nad kanałem La Manche, była kolejnym punktem naszej wycieczki. Po wizycie w oceanarium Sea Life Centre, gdzie na wyciągnięcie ręki mogliśmy podziwiać morską faunę, udaliśmy się do XVIII wiecznego Królewskiego Pawilonu wybudowanego w stylu hindi, miejsca wypoczynku nad morzem króla Jerzego IV. Kolejną atrakcją turystyczną Brighton było, jedno z najdłuższych w Europie, molo z kasynem
i automatami do gry.

Nareszcie długo wyczekiwany kolejny punkt naszej wycieczki, czyli Madame Tussauds Museum – muzeum figur woskowych znanych ludzi z rozmaitych dziedzin życia. Poza zrobieniem zdjęć z naszymi idolami mieliśmy okazję poznać historię Londynu „podróżując w czasie” mini londyńskimi taksówkami.

Będąc w Anglii nie mogliśmy nie udać się do Oksfordu, „miasta malowniczych wież”, siedziby najstarszego anglojęzycznego uniwersytetu na świecie. Spacerując po mieście podziwialiśmy eklektyczne budynki kolegiów, takie jak: Sheldonian Theatre – aulę uniwersytetu, Bodleian Library – bibliotekę uniwersytecką, Radcliffe Camera – barokową rotundę. Tak jak w poprzednie dni czas wolny wykorzystaliśmy na zakupy pamiątek i prezentów dla naszych bliskich.

Ostatni dzień naszego pobytu, w bardzo deszczowej pogodzie, spędziliśmy w londyńskich muzeach. Były to trzy sąsiadujące ze sobą muzea: Muzeum Historii Natury, Muzeum Techniki i Muzeum Wiktorii i Alberta. Każdy z nas miał okazję znaleźć coś interesującego dla siebie. Rejs statkiem po Tamizie do Greenwich był naszym pożegnaniem z Londynem. Pełni wrażeń, bogaci w nowe doświadczenia wróciliśmy do Polski.

Dzięki organizatorom, opiekunom i sponsorom naszej wycieczki (czyli rodzicom) przeżyliśmy niezwykłą  przygodę, która na długo pozostanie w naszej pamięci.

Dziękujemy Panu Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealnych w Leżajsku za finansowe wsparcie tego przedsięwzięcia.