Wizyta partnerska w Meitingen (Niemcy) w ramach realizacji projektu Erasmus+

W dniach od 5 do 11 grudnia 2015r. w ramach projektu Erasmus+ „Feel the Spirit of a Modern Europe Bringing Entrepreneurship into Schools” przedstawiciele naszej szkoły w składzie: Magdalena Pieczonka, Klaudia Gardziel, Julia Pajączek, Aleksandra Majewska, Magdalena Koprek, pod opieką pani mgr Dominiki Polańskiej i pani mgr Renaty Pytko, wzięły udział w wymianie uczniowskiej w Meitingen w Niemczech.

Sobota była nieco stresującym dniem, ponieważ żadna z nas nigdy nie była w Niemczech. Nie wiedziałyśmy co nas czeka. Około godziny 9:00 odbyło się spotkanie się przed szkołą, skąd udałyśmy się na lotnisko w Krakowie, z którego po kilkugodzinnym oczekiwaniu wsiadłyśmy na pokład samolotu. Około godziny 18 :00 nasz samolot wylądował na lotnisku w Monachium. Gospodarze już tam na nas czekali. Po gorącym powitaniu zawieziono nas do Meitingen, gdzie spotkałyśmy się z rodzinami, u których miałyśmy spędzić najbliższe dni.
Na niedzielę zaplanowana była wycieczka do słynnego zamku Neushwanstein, który znajduje się tuż przy granicy Austriackiej. W trakcie zwiedzania poznałyśmy jego historię oraz podziwiałyśmy otaczające go ze wszystkich stron Alpy. Dodatkową atrakcją tego dnia było przekroczenie granicy z Austrią i miłe chwile spędzone w tradycyjnej alpejskiej karczmie. Po powrocie spędziłyśmy wieczór z rodzinami.

W poniedziałek rano przybyliśmy do szkoły w Meitingen gdzie uroczyście nas powitano. Szkoła zrobiła na nas duże wrażenie. Placówka jest bardzo nowocześnie wyposażona, posiada nawet basen i przestrzenny hol pełniący także rolę auli. Tego dnia wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie mieli okazję wziąć udział w warsztatach “Fit for Job in Europe” dotyczących strategii poszukiwania pracy. Później zjedliśmy lunch w szkolnej stołówce i udaliśmy się do domów naszego zakwaterowania gdzie spędziliśmy miłe popołudnie. O godzinie 17 wybraliśmy sie na wycieczkę do Augsburga. Miasto wieczorną porą, oświetlone przez świąteczne dekoracje, wyglądało przepięknie. W miasteczku odwiedziliśmy świąteczny targ. Około godziny 21 opuściliśmy Augsburg i udaliśmy się do naszych rodzin.

Następnego dnia wyjechaliśmy do Monachium. Tam zwiedziliśmy “Deutches Museum”. Jest to muzeum nauki i techniki. Podziwialiśmy tam pierwsze maszyny parowe, statek podwodny i inne prekursorskie urządzenia i pojazdy. Po obiedzie czekała na nas miła niespodzianka. Gospodarze zaplanowali dla nas zwiedzanie miasta na sześcioosobowych rowerach. Była to niesamowita frajda dla wszystkich. Po wyjściu z muzeum mieliśmy odrobinkę czasu wolnego aby poznać się bliżej z naszymi znajomymi z Niemiec oraz na zakupienie pamiątek. Wieczorem po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy zmęczeni do domów.

Środę spędziłyśmy w naszej szkole partnerskiej w Meitingen. Mogłyśmy uczestniczyć w lekcjach i zapoznać się z systemem szkolnictwa w Niemczech. O godzinie 10:30 brałyśmy udział w spotkaniu z członkami fundacji działającej na rzecz szkoły na Sri Lance, którą finansowo wspiera także nasz projekt Erasmus+. Dzięki czemu mogłyśmy dowiedzieć się więcej na temat tamtejszych problemów i sytuacji dzieci na terenach dotkniętych kataklizmem tsunami. Wieczór wraz z goszczącymi nas rodzinami spędziliśmy w restauracji. Była to okazja zarówno do wzajemnego poznania się jak i poćwiczenia znajomości języka zarówno angielskiego jak i niemieckiego. Nie zabrakło rzecz jasna dobrej zabawy, która towarzyszyła nam przez całe spotkanie.

Następnego dnia rano w szkole mieliśmy okazję obserwować zajęcia z rożnych przedmiotów. Po lekcjach udaliśmy się na plac ratuszowy gdzie czekał nasz autobus. Miejscem naszej czwartkowej wycieczki był zakład przemysłowy “Sonepar”. Droga minęła nam bardzo szybko. Już po parunastu minutach byliśmy na miejscu. Od początku wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani. Pierwszym elementem naszej wycieczki było zwiedzanie budynku zakładu. Po posiłku odbyły się warsztaty “Improve your Entrepreneurial Skills with Sonepar”. Pomiędzy warsztatami znalazł się również czas na rozmowę z osobami należącymi do projektu. Na koniec wszyscy zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Po powrocie z wycieczki udaliśmy się do szkoły, gdzie pożegnaliśmy się z uczestnikami projektu. Wszystkim nam było bardzo przykro że ten tydzień minął tak szybko. Około godziny 17 byliśmy już w domach. Ostatni wieczór spędziliśmy wspólnie z rodzinami u których gościliśmy przez 7 dni.
Piątek przywitał nas bardzo ładną pogodą, Mocno niewyspane i z wielkim żalem musiałyśmy się pakować. Po długim pożegnaniu z naszymi nowymi przyjaciółmi, udałyśmy się na lotnisko. Zmęczone jednak bardzo zadowolone wróciłyśmy do Polski. Teraz czekamy z niecierpliwością na przyjazd naszych gości do nas.