[cmsmasters_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_top_style=”default” data_bot_style=”default” data_color=”default” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_text animation_delay=”0″]

W dniu 18 listopada 2015 roku uczniowie klasy I TE, kształcący się w zawodzie technik- ekonomista, pojechali na lekcje przedmiotów zawodowych do największego centrum handlowego w województwie podkarpackim, czyli usytuowanej w centrum miasta Galerii Rzeszów.

Wyjazd zobrazował młodzieży praktyczne zastosowane podstawowych instrumentów marketingu w działalności przedsiębiorstw. Marketing jest to dział, który przez proces wymiany zmierza do zaspokojenia potrzeb i życzeń konsumentów. Podczas kursu, który odbywał się w centrum handlowym, uczniowie utrwalili wiedzę teoretyczną na temat instrumentów marketingu, którymi są: produkt, cena, dystrybucja i promocja. Obserwowali, w jaki sposób podporządkowywane są wszystkie działania w sferze produkcji i obrotu życzeniom finalnego odbiorcy. Podopieczni, podczas indywidualnego zwiedzania galerii, analizowali produkty pod kątem ich zdolności zachęcania do zakupu. Niektórzy ulegli sile tego oddziaływania i zakupili różnego rodzaju towary: spódnice, bluzy , sukienki, książki itd. Okazało się, że najważniejszym wyznacznikiem tych decyzji była cena artykułu. Na poszczególnych stoiskach można było nabyć posezonowe towary, po promocyjnych cenach. Wszystkich kusiły piękne wystawy sklepów, z różnej branży, za pomocą których firmy dostarczają swoje produkty do finalnych odbiorców, dobierając odpowiedni sposób dystrybucji. Przepiękny wystrój galerii informował klientów o nadchodzących świętach. Wszyscy zauważyli, że jest to miejsce, w którym towar wprowadzany jest na rynek konsumencki w odpowiedni sposób, czyli z zachowaniem wszystkich zasad obowiązujących w marketingu.

Uczestnicy szkolenia poznawali środki i formy reklamy. Przed projekcją filmu, podczas wyświetlania bloku reklamowego, wszyscy dopasowywali różne techniki reklamowe wykorzystane w spotach reklamowych. Każdy zaobserwował, że reklama kinowa za pomocą dźwięku, koloru i ruchu działa jednocześnie na zmysł wzroku i słuchu. Reklamowane produkty były prezentowane w trakcie działania, konsumowania oraz w różnych sytuacjach, bardzo atrakcyjnych dla odbiorcy.

Na pewno wśród uczniów klasy I TE jest wiele osób, które w przyszłości będą specjalistami od marketingu. Badania wykazują, że to jeden z bardziej pożądanych i popularnych zawodów na rynku pracy.

Wychowawca klasy ITE

Maria Bazan

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_top_style=”default” data_bot_style=”default” data_color=”default” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_gallery layout=”gallery” gallery_type=”grid” gallery_padding=”10″ image_size_gallery=”full” gallery_columns=”4″ gallery_links=”lightbox” animation_delay=”0″]37803|https://zslchrobry.lezajsk.pl/wp-content/uploads/2021/09/151118-150×150.jpg,37804|https://zslchrobry.lezajsk.pl/wp-content/uploads/2021/09/PB180690-150×150.jpg,37805|https://zslchrobry.lezajsk.pl/wp-content/uploads/2021/09/PB180694-150×150.jpg,37806|https://zslchrobry.lezajsk.pl/wp-content/uploads/2021/09/PB180698-150×150.jpg[/cmsmasters_gallery][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]