Wycieczka klasy 1D do Warszawy

Warszawa, piękna stolica POLSKI. W dniach 15-17 czerwca 2018r. klasa 1D wraz z wychowawcą klasy zwiedzała najpiękniejsze i najważniejsze miejsca w Warszawie.

Naszym pierwszym celem wycieczki były Ogrody Pałacu Królewskiego w Wilanowie. Spacer pośród palm, kwiatów, pięknych rzeźb i starych alejek nastroił nas na czekające inne atrakcje wycieczki. Pałac także zrobił na nas ogromne wrażenie. Godzinę później wspinaliśmy się na Kopiec Powstania Warszawskiego. Miejsce znane na pewno każdemu z telewizji, na miejscu robi ogromne wrażenie. Czuje się tu ducha dawnych, tragicznych, ale i chwalebnych czasów. Po południu wjeżdżamy 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki skąd rozciąga się wspaniały widok na całą Warszawę, a szczególnie na centrum i starówkę.

Następnego dnia rano zwiedzaliśmy Wojskowy Cmentarz na Powązkach. Już sam rozmiar cmentarza robi ogromne wrażenie. Podczas zwiedzania okazuje się że na cmentarzu są pochowani nie tylko ojcowie naszej niepodległości ale także ludzie zasłużeni dla Polski: sportowcy, aktorzy, politycy i inni zasłużeni dla Rzeczypospolitej. Następnie zwiedzamy wystawę stałą Muzeum Wojska Polskiego. Ogromne zbiory muzealne prezentują nie tylko historię wojska lecz także naszej historii Polski i jej losów, a szczególnie tej nieodległej z XX wieku. W godzinach przedpołudniowych rozpoczynamy spacer po Warszawie. Idziemy od ronda Gaulle’a, następnie ulicą Chmielną kierujemy się na Plac Powstańców Warszawy. Spacerkiem docieramy do Ogrodu Saskiego i na Plac Piłsudskiego. Na ścianie Grobu Nieznanego Żołnierza odnajdujemy znajomą nazwę miejscowości Kuryłówka. Jej umieszczenie tam świadczy o ważnej bitwie dla naszego narodu. Następnie Krakowskim Przedmieściem, udajemy się na plac Zamkowy i spod Kolumny Zygmunta idziemy na dziedziniec Zamku Królewskiego. Ulicą Kanonia kierujemy się na mały placyk za archikatedrą. Tam zobaczyliśmy najwęższą kamienicę w Warszawie i dzwon który podobno spełnia życzenia. W ciszy i skupieniu zwiedzamy następnie Archikatedrę św. Jana Chrzciciela. Kilka chwil później przechodzimy przez Rynek Starego Miasta gdzie w punkcie centralnym ustawiony jest Warszawska Syrenka, która broni i chroni stolicy od nieszczęść. Poprzez Barbakan docieramy na Plac Krasińskich gdzie umieszczony jest chyba najbardziej znany Pomnik Powstania Warszawskiego 1944. Pomniki robi ogromne wrażenie i powoduje chwilę zadumy nad historią i losem stolicy. Wracamy na ul. Freta, z której poprzez Rynek Nowego Miasta, obok pomnika Marii Skłodowskiej-Curie schodzimy do Multimedialnego Parku Fontann. Czas goni … na horyzoncie rysuje się nasz następny punkt wycieczki. Idziemy bulwarami nadwiślańskimi w stronę Centrum Nuki Kopernik. Po południu odpoczywamy na godzinnym seansie w Planetarium. Wspaniały pokaz multimedialny, ciemność i bardzo wygodne fotele powodują odprężenie a nawet niektórym udało się zasnąć. Otatnim celem naszej wycieczki tego dnia są Ogrody na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej Uniwersytetu Warszawskiego.

Niedziela to dzień odpoczynku. Jedziemy do Parku Kultury w Powsinie, a dokładnie do parku linowego. Na miejscu ubieramy się w osprzęt wspinaczkowy i kaski. Krótki instruktarz i ruszamy na ścieżkę ADRENALINE. Na początku wydaje się że jest to proste, szczególnie dla tych co patrzą jeszcze z dołu. Na górze trzeba uważać i stosować się do zasady: zawsze dwa zapięcia. Kiedy radość bierze górę nad stresem zaczyna się prawdziwa zabawa. Najlepszy oczywiście był zjazd tyrolką wysoko nad ziemią. Po zejściu na ziemię szybkie jedzenie z grilla i wracamy do domu.

Wycieczka okazała się być strzałem w dziesiątkę. Bawiliśmy się wyśmienicie a pogoda zlitowała się nad nami i wróciliśmy opaleni a nie przypaleni 🙂 Schronisko Syrenka w którym mieszkaliśmy było bardzo czyste i położone niedaleko centrum. W Warszawie widzieliśmy bardzo dużo wspaniałych miejsc. Na pewno będziemy do nich wracać i wspominać naszą pierwszą dużą wycieczkę.

Polecamy wszystkim Warszawę i jej niepowtarzalny klimat.